02 oktober 2013

Fröken flodhäst


Efter ett långt blogguppehåll är jag här igen ;) Jag har fortsatt mitt virkande, men den mesta tiden har gått åt till att komma in i jobbet. Orken har inte riktigt funnits att skapa i någon större utsträckning... Men nu är iallafall fröken flodhäst här :)  Plötsligt ssåg jag nätet halvt svämma över av virkade färglada djur, sammansatta av african flowers. Helt underbara! Jag var bara tvungen att göra en egen :) Mönstren visade sig komma ifrån Heidi Bears, och just flodhästen heter "Happypotamus The Happy Hippo". 

Mönstret kostar $6.50 USD, men var värt varenda krona. Det visade sig innehålla detaljerade beskrivningar och var på hela 35 sidor.  Vilket arbete hon har lagt ner!  Riktigt roligt att virka efter, även om det tog lite tid ;)
Min flodhäst visade sig vara en, inte bara kurvig, utan väldigt stor flicka... Jag använde mig av M&K Victoria och virknål 3,5. Hon blev 57 cm lång och är därmed utan tvekan mitt största virkprojekt hitills... Inget man bara ställer på hyllan direkt ;)  Hursomhelst så är jag förälskad i henne, jag blir glad av färgerna (och av att hon faktiskt är klar ;)











 Photobucket

3 kommentarer:

Malmis sa...

Jättesöt!

Nettan sa...

Oh... ♥♥♥ Hon är helt underbar! Jag såg en grön i somras, och jag måste absolut göra en också. Kan inte bestämma mig för vilken av dina bilder jag tycker bäst om =) Hon gör sig så fint från alla vinklar lixom =D

Monkan sa...

Kanonfin flodhäst, och GreenGate-burken också.